tisdag 16 augusti 2011

Trimmat toppformen?

Den frågan levereras på löpande band nu. Men nej. Inte direkt. Inte alls, faktiskt. Med 3! dagar kvar till vårt tredje BAMM-äventyr har jag totalbommat träningen de senaste 5 veckorna. FAIL!

Hur i helvete kan man vara så dum? tänker ni säkert.

Ja, de ärliga förklaringarna är:
1. lathet
2. villarenoveringar
…önskar jag hade fler ursäkter. FAIL!

Men även om jag legat på sofflocket sen jag tog semester från jobbet och träningen så har jag i alla fall tänkt på BAMM. Som här:


Lyckades fånga Santorinis svar på Lapporten. Om jag passade på att träna backe när jag var där? Jag tänkte göra det och skorna var med … men kom aldrig iväg. FAIL!

Joggade lite lätt på lunchen idag för att känna på maskineriet. För att inte belasta ångesten alltför mycket så lämnade jag ryggsäcken på jobbet - lat som jag uppenbarligen är. Det kändes lätt och behagligt, såklart. Men en röst i huvudet upprepade:

"Den här jävla mesjoggingen är inget mot vad som väntar dig. Och det vet du. Du kommer få sota för de här veckornas bortfall."

Ångest? Ja.

FAIL!


/Mikael

2 kommentarer:

  1. Äh, kör på bara! När ni väl startat kommer ni ändå inte att ha tid och ork att fundera på tidigare träning eller icke-träning... :) Jag är avis på er som ska springa! Kanske nästa år igen, tänker jag...

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för uppmuntran! Helt rätt, det är bara stoppa huvudet under armen och trumma på… Vore jättekul att få se dig igen nästa år - även om du allt som oftast kör om oss ;)

    /Mikael

    SvaraRadera