torsdag 10 mars 2011

Rask morgontur

Eftersom tiden är min värsta fiende så tycker jag att pendlingstiden till jobbet går att utnyttja på ett betydligt bättre sätt. Jag ska därför försöka springa till jobbet (ca 18 km) några dagar i veckan.

Har inte avverkat turen sedan i höstas så dagens tur i vårsolen blev riktigt skön. Fick även möjlighet att öva på ett tips jag nyligen fått – att undvika att springa på hälarna eftersom det belastar knän betydligt mer. Funkade förvånansvärt bra - hade inga känningar i mina annars värkande knän. Det här lovar gott!

/Mikael

3 kommentarer:

  1. Från 3km ena passet till 18km det andra. Strongt!

    /Mathias

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja den där 3-kilometarn var inte mkt att rapportera om egentligen :)

    /Mikael

    SvaraRadera
  3. Guldstjärna från coachen! Fortsätt så där, så kan det bli topp 10 för Nollkoll!
    /Krister

    SvaraRadera