måndag 7 mars 2011

1 mil snöskog

I helgen på besök i Finspång och välbekanta jaktmarker. Inspirerad av energibomben Jörgen Brinks framfart i Vasaloppet gav jag mig ut i den sköna vårsolen för att trotsa den ännu trotsigare snön i löpspåret.




Snön var på sina ställen odrägligt knepig. Hal. Djup. Ett steg fram – två bakåt, alternativt 40 centimeter rakt ner. Överdriven lycka på de ställen skotrar eller Järvar hade dragit fram.





Djup snö. Harspår banar väg.


Dum i huvudet.



Såg skylten först när jag kommit tillbaka. Jag hade full respekt för skidspåren, men bädden mellan spåren var FÖR svår att motså när den väl låg för mina fötter.
Flåt.

Bonusklipp:


Slutspurt mot Grosvad Arena.

Allt som allt var passet riktigt tungt, och bra. Riktigt tungt bra!

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar