fredag 25 mars 2011

Trotjänare i ny kostym

Idag ärade jag Löplabbet på Kungsgatan i den kungliga med ett besök.
Anledningen till detta var för att konsultera dem om mina riktigt ledsamma plågoandar. Dvs. 1 par uppsättning värdelösa ben och knän. Jag blev direkt vidarebefordrad till en kiropraktor, naprapat, fakir eller terapeut minns ej vad.

I vilket fall så hittade jag dessa raringar. Salomon Speedcross 2 i 2011 års tappning. Alltså uppföljaren till den trotjänare som tagit både mig och Micke över stock, sten och fjäll i två års tid.



Denna fantastiska sko kan jag varmt rekommendera. Den är är så lätt så du knappt känner av den (285g). Smart snörning och bra fäste på allt underlag (förutom blank is). Dubbarna gör att den dämpar bra även på löpning av hårdare underlag. Torkar dessutom väldigt fort efter forsering av fjällbäck eller kontroll ute i Atlanten. Ett minus kan vara att den inte har någon vidare stadga vilket kan kännas otryggt till en början. MEN du vänjer dig snabbt och den blir snart en direkt förlängning av din egen fot. Att den är väldigt tunn mellan dubbarna kan också bli kännbart om du råkar trampa på någon elak liten sten. Detta är dock försumbart med tanke på hur fantastisk skon är i övrigt.

Köp köp! Det ska i alla fall jag efter jag konsulterat fakiren.

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar