söndag 15 maj 2011

Dunderhonung, raketbränsle eller kanske KCG R2 Extreme?

Efter förra årets semi-flopp lovade vi oss själva revansch och en placering bland topp tio till följande års BAMM. Med dryga tre månader kvar till start uppe i Björkliden är vi något snålt förberedda. Vi har ändå potential att göra ett hyffsat lopp, men för att nå topp tio i ett startfält med 130(!) lag i vår startgrupp... måste det i en betydligt högre växel.



För att få ut maximalt av varje träningspass har jag nu bestämt mig för att testa två tillskott jag fått tips om. Dels är det KCG R2 Extreme som om jag fattat det rätt, gör mig fokuserad, buffrar mjölksyra och förbättrar styrka och uthållighet. Fantastiskt! Intag 30–60 min innan träning. Och pulvret Super Mass som fungerar för optimal återhämtning, med dubbelt så mycket kolhydrater som proteiner. Kanon!

Hur dessa produkter faktiskt fungerar får jag utvärdera efter hand, men bortsett "stickningar" i kroppen efter intag av KCG-pulvret verkar det lovande. :)

Med i stort sett bara KCG Extreme i systemet satte jag på fredagkvällen iväg och illrade runt 17 kilometer relativt smärtfritt, i ett tempo strax under 11 km/h, vilket var hittills längsta distansen för året. Kanske är pulver bara vetemjöl, kanske kommer jag dö i förtid, men kanske, kanske, kan detta faktiskt hjälpa oss komma nånvart...




Vem blir förresten inte löpsugen av denna sköna Lidingövy?

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar