måndag 9 maj 2011

Tävling och intervallträning



Igår gjorde jag slag i saken och anmälde mig till Lidingöloppet. Bor man ute på ön och dessutom gillar terränglöpning är ju deltagandet givet. Eftersom jag inte springer andra lopp än BAMM så har jag inga meriter att komma med, och för att seeda mig till bättre startgrupp så anmälde jag mig också till Blodomloppet. Ett lopp med en sträckning på 10 km som går ute på Djurgården, Stockholm 8 juni. Blir ett bra (och förmodligen dräpande) besked om dagsformen! Vem mer hänger på?

Träningsveckan avrundade jag med intervallträning på fotbollsplan. I en kvadrat på ca 60x60meter körde jag intervaller i 2 min högt tempo följt av 2 min lugnt tempo och 30 sekunder vila. Detta upprepades 9 gånger. Skittråkigt men förhoppningsvis väldigt nyttigt. Ambitionen är att utöka intervallerna till det dubbla, men dagens kondition tillåter bestämt inte.



30 dagar till Blodomloppet
102 dagar till BAMM
137 dagar till Lidingöloppet

/Mathias

2 kommentarer:

  1. Räkna med mig kompis - till alla loppen! Blir din krampskugga i år igen ;)
    /Micke

    SvaraRadera
  2. Tack! Men våga vägra kramp!

    /Mathias

    SvaraRadera