tisdag 31 maj 2011

Ny backantskap




Ett stenkast hemifrån har det uppenbarat sig en formidabel bekantskap till mig; en träningsbacke - OCH den har ALLT:

- Läget (drygt 1k från hemmet)
- Bra motlut
- Stenig och lerig
- Utsikt mot … E22 (ok, inte den bästa fördelen)
- Grävling som granne
- Snygg

Igår kastade jag på mig 10kg-ryggsäcken och joggade ner till backen. Innan jag kunde sätta igång var jag tvungen att schasa bort en grävling som också hade fattat tycke för den leriga skogssidan. Det blev till slut 10 vändor och även om det kändes ordentligt i benen så var det skönt att komma igång med motlutsträningen.


Nu finns det inga ursäkter längre - bara att jobba upp o ner o upp o ner o upp o ner … ja ni fattar. Har börjat ta efter min kära lagkompis tradition att belöna sig själv med en Gainomax efter passen – dyrt men OJ så gött.


/Mikael

4 kommentarer:

  1. Kan säga att inget slår jordgubbssmaken på Gainomaxen (har då testat jordgubb och vanilj). Chokladsmaken ska inmundigas efter morgondagens backpass…

    /Mikael

    SvaraRadera
  2. Choklad är godast (den enda goda...). Förut fanns det typ Cappuccino, men den verkar vara borta. På Willys kan man ibland komma ner i runt en tia styck, om man hittar en kupong och köper ett helt flak!

    (Men oboy är nog ungefär samma sak.)

    SvaraRadera
  3. Ah, bra tips! Blir att svänga förbi Willys på hemvägen…

    Menar du att O'boy innehåller ungefär samma sak? Eller menar du rent smakmässigt?

    /Mikael

    SvaraRadera
  4. Gainomax är smidigt, och behöver ju inte hållas kall. Och ger något mer protein än om du tar en oboy och en banan. Fast har man inte onödigt mycket pengar behöver man ju inte dricka dom varje dag...
    /Krister

    SvaraRadera