söndag 20 februari 2011

:( :) :(



Dagens planerade badminton uteblev och ersattes av naggande söndagsångest. Och vad är bättre medicin mot allt(!) om inte löpning.

Jag spände på mig mina Salomon Speed Cross 2, baxade på mig 3 lager tröjor, 2 par tights, dubbla handskar, buff, buff (ja, två), pannlampa och gav mig ut i friska minusgrader.

Efter bara några steg kände jag mig genast bättre till mods och med fredagens lyckade pass i färskt minne var den planerade sträckan på 10km en baggis.

Men. 3 kilometer senare fick jag närmast krampkänning i båda smalbenen och löprundan var definitivt över.

Kanske hade jag gått ut för hårt? Kanske hade jag strechat för dåligt? Kanske är dollarkursen för låg?! Vad vet jag – ONT gjorde det i alla fall.

Med svansen mellan benen fick jag vanka mig hemåt igen.
Vilket fantastiskt bottennapp...

/Mathias

10 kommentarer:

  1. På't igen!
    Förhoppningsvis var det bara ett tillfälligt bakslag.
    Mindre än sex månader kvar till årets Bamm!
    /Krister

    SvaraRadera
  2. Tack för stödet Krister! Snart är jag på bana igen. :) Hur går det med er uppladdning?

    /Mathias

    SvaraRadera
  3. Pälle påstår att det är lugnt och lång tid kvar. Själv är jag superstressad över att jag inte ännu börjat köra långa terrängpass och tung backträning.
    /Krister

    SvaraRadera
  4. Hahah, ja.. jag tror inte ni behöver vara särskilt oroliga. Tid för backträning kommer. Måste låta snön vandra iväg först. :)

    Vad är målet med årets BAMM – går ni för vinst?

    /Math

    SvaraRadera
  5. Målet är väl som vanligt - att överleva ;-)
    Och visst är det kul om man kan genomföra loppet så pass bra att man fortfarande kan vara ganska fräsch på lördag kväll! Dels återhämtar man sig ju snabbare om man är bra tränad, och dels sliter det mindre om man inte behöver vara ute på banan så många timmar.
    Och visst kan vi vinna! Eller i alla fall komma på pallen!! Eller åtminstone topp tio!!!
    /Krister

    SvaraRadera
  6. Överlevnad låter som en bra mål.

    Visst kan och kommer ni vinna, eller åtminstone komma topp 10!

    /Mathias

    SvaraRadera
  7. Haha ja du dom där kramphägringarna är inte att leka med har jag hört....ombytta roller i år?

    SvaraRadera
  8. Jenny – jag är rädd för det. :)

    /Math

    SvaraRadera
  9. Hahaha, inga ombytta roller - i år kommer vi va urstarka båda två! Topp 10 som gäller för oss med.

    /Micke

    SvaraRadera