fredag 18 februari 2011

Säsongens första mil




När jag för några år sedan fastnade för löpning vilade det något magiskt över att springa 1mil – 10 000 förbannade meter. Nu känns det mer som ett nödvändigt ont. En psykisk och fysisk tröskel att kravla sig över i början av varje säsong.

Igår kväll bestämde jag mig för att jag var redo och i ett hyfsat tempo om 10–11km/h var milstolpen passerad. Superskönt(!) ...ända till 10 sekunder från mål då jag trampade snett. Snacka om att tappa FOKUS! Den berörda foten har dessutom varit inblandad i ett badminton-trauma tidigare under året, så jag har inte tid, råd och lust med fler lustiga komplikationer.

Idag spelade jag trots detta inomhusfotboll, det är så kul och svårt att låta bli! Foten höll samman så jag antar att jag är "safe" tillsvidare. :)

/Mathias – Nornornas utmanare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar