söndag 6 februari 2011

Feber och EPA-traktor

Efter att ha spenderat fredagen i sängen med 39 graders feber så var jag tillbaka på benen igår. Lördagen blev därför lugn o beskedlig.

Stumma ben som höll drygt 5.14 tempo.

Idag kände jag mig mer fit-for-fight och gav mig på att köra lite "wax-on-wax-off"-träning i det strålande solskenet. Men nu håller det ju inte att skriva "fönsterputsning" i träningsdagboken, så jag avverkade 7 km i ett öde Söderköping. Det enda upplyftande som hände under det 36 minuter långa passet var att jag fick lyssna på ett dovt dunkande, av vad jag tror var den här låten, i en förbipasserande EPA. Made my day.

Till Söderköping och tillbaka…
… och hastigheten.

Nu ska det sovas.

/Mikael


2 kommentarer:

  1. Dom där benen ser inte ut att behöva nån mer träning! /Mathias

    SvaraRadera
  2. Haha, tack! Nej, nån mer muskelmassa vill jag inte släpa på, det är sant - men uthållighetsmässigt har jag mer att önska :) /Mikael

    SvaraRadera