söndag 17 juli 2011

Mathias i Dalarna, del 1



Med 32 dagar kvar till BAMM, är jag för veckan stationerad i Mora där träningsmöjligheterna tycks vara oändliga såväl som fantastiska. Ortens skidstadio Hemus, som jag upptäckte förra året stod kvar även i år och blev min första anhalt på schemat.

Hemus. Fina mjuka spår i duktigt kuperad terräng och vacker natur, kunde omöjligt vara en bättre morot för en träningssugen löpare. Ett spår på 10 kilometer och 6 kilo i ryggsäcken kändes som ett alldeles perfekt upplägg.





Men någonstans här gick det lite galet...



Jag möttes först av denna fullkomligt odrägliga terräng; en halv kilometer kvicksandsterräng á la Dalarna...



För att 10 minuter senare inse; jag är vilse...



Fortsättning följer...

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar