tisdag 19 juli 2011

Mathias i Dalarna, del 3



Efter eländet i träsket
hittade jag tillbaka på rätt spår igen. Omvägen kostade mig 3 extra kilometer. Denna gång väljer jag att ha överseende med min navigationsmiss och ser istället positivt på den extra träning träsket så generöst erbjöd.

Efter 13 000 meter ute i Hemus-spåren var jag i mål och välbehag efter att ha övervunnit de trixiga spåren infann sig. Ordentlig strechning och sen in i bilen och hem till stugan. Trodde jag. Jag öppnar min ryggsäck och en olustig känsla obehag attackerar.

– Var.är.bilnyckeln!?

Som om inte träsket vore elände nog. Min Litepac-ryggsäck som hade fått förtroendet att förvalta bilnyckeln hade blåst mig fullständigt. Istället för att hitta en nyckel hittade jag ett hål. Totalt mörker. På en sträcka av totalt 13 000 meter, med 2 meters bredd på stigarna i snitt, hade jag inte mindre än 26 000 kvadratmeter att söka av. Detta inklusive ett fördömt träsk.

För att göra en lång sökhistoria kort.
Jag tillkallade hjälp för att söka av terrängen och hittade helt otroligt nog nyckeln efter 3 km = 6000 kvadratmeter terräng. Obeskrivlig lycka!

Väl hemma inser jag att min knappt ett år gamla ryggsäck hade gett upp på mer än ett ställe. Sanslöst värdelöst. Min jakt på ny BAMM-ryggsäck börjar här, tips mottages varmt!





Litepac – Oh, Thank Hell!

/Mathias

7 kommentarer:

  1. Omm Classic 25 (el 32)
    /krister

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Kör du med den?

    /M

    SvaraRadera
  3. Näe, jag har ju litepac. Och en kimm. Och en inov8.
    Krister

    SvaraRadera
  4. Tack för underhållningen. Köpte en Litepac i fjol och konstaterade redan efter ett par träningspass att det endast är en tävlingssäck. Mormoderns gamla symaskin stå till tjänst och lappa både här och där! Därefter har jag tränat med en annan säck för att få in vanan. Jättekul att ni bjuder på er själva, läser vidare med spänning!

    SvaraRadera
  5. Kanske är någon av dina ryggor till salu Krister?

    Kul att du följer oss Stefan! Har också förstått att Litepac är avsedd för tävling, men att den var av såhär undermålig kvalite var lite förvånande. Tror nog också jag ska försöka lappa ihop den. :)

    /Mathias

    SvaraRadera
  6. Dom gröna håller usel kvalitet. Även om jag känner dom bakom Litepac så kan jag bara konstatera att dessa är riktigt dåliga. Tidigare modeller var mycket bättre. Jag har fått byta alla mina gröna efter 1 tävling och då har jag kanske kört en träning innan med säcken. Nu görs dom ej längre så mitt tips är en OMM 25 liters.
    /mange Ladonia Fellrunners

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset Mange!

    /Mathias

    SvaraRadera